Pytanie Programowanie GUI między platformami za pomocą D


Chcę zacząć programowanie z D. Mam na myśli prostą aplikację, która wymaga GUI, ale chcę się upewnić, że jest ona równie przenośna dla systemów Linux / Windows / Mac z minimalną (żadną) zmianą dla każdej platformy.

wxD wygląda jak kandydat wyboru, ponieważ znam już zestaw narzędzi wx.

Widzę fltk4d jako pretendenta i (niedokończone) opakowanie wokół Qt.

Czy istnieją inne, naprawdę cross-platformowe zestawy narzędzi GUI dla D, które pójdą tam, gdzie chcę, przy niewielkim wysiłku i jaki zestaw narzędzi będzie dla ludzi tutaj?


12
2018-03-29 02:19


pochodzenie




Odpowiedzi:


GtkD powinna być dla Ciebie bardzo dobrym rozwiązaniem jako stabilny zestaw narzędzi GUI dla systemu Windows / Linux / Mac.

DWT był kiedyś uważany za standard, ma swoją własną grupę dyskusyjną na serwerze Digital Mars i myślę, że Walter Bright nazwał to również standardem. Nie sądzę, że działa to całkowicie na Macu, ale to powinno się zmienić w przyszłości.

Tutaj jest ładną listą niektórych innych opcji, ale większość ma mniej aktywny rozwój i / lub nie jest jeszcze gotowa do produkcji.


5
2018-03-29 02:41



DTW został oznaczony jako standard przez Waltera, gdy używał Phobos, obecny na Tango i nadal odziedziczył "standardową" etykietę. To naprawdę nic nie znaczy. Poczyniono postępy po stronie komputerów Mac, ale nadal nie można ich użyć. - he_the_great


Nie użyłem żadnej z bibliotek GUI D's, ale chciałbym pójść z wxD, jeśli chcę go teraz użyć. Wybrałbym go, ponieważ myślę, że wxD miałby najbardziej natywną kontrolę i jest wieloplatformowy. Zwłaszcza, że ​​już wiesz, wx, to wygląda na dobry wybór.

Właściwie to piszę wieloplatformową bibliotekę GUI, Dynamin, ale jeszcze jej nie opublikowałem. To nie jest port; Portowane biblioteki zwykle nie mają tak dobrych interfejsów API ani nie korzystają z tak wielu funkcji językowych. Ale to nie wystarczy, by zrobić coś więcej niż proste programy. Nie mam też jeszcze backendu Mac ani motywu GTK.


1
2018-03-29 04:43